18.6.2011

Pari päivää palautellen

Luostarinkulmassa on Bruneckin vanhankaupungin portti

Kahden kovan patikkapäivän jälkeen torstai ja perjantai otettiin ihan rennosti ja palautuen. Torstaina käytiin iltapäivällä junalla Pustertalin pääkaupungissa Bruneckissa. Bruneck on tosi kaunis vajaan 16000 asukkaan kaupunki ja junalla matka Innichenistä sinne Pustertalia pitkin kesti noin 40 minuuttia.
 Kaupungin pikkuisen linnan mäeltä näkyi mukavasti ympäristöön.
 Nättiä ja rauhallista katukuvaa

Perillä saatiin kokea noin tunnin pituinen niin voimakas sade- ja ukkoskuuro, että harvoin näkee. Se laittoi koko junaliikenteen niin sekaisin, että paluujunamme myöhästyi ensin puolitoista tuntia ja sitten koko porukka pakattiin bussiin ja bussi toi meidät takaisin Innicheniin. Emme kuitenkaan ottaneet ihan hirveätä stressiä tilanteesta vaan tuumailimme, että seuraava aika pakollinen meno on elokuun puolivälin paikkeilla, mutta sitä ennen aikataluamme voi sovitella reilustikin.

Pitkähköksi venyneen Bruneckin reissun palkitsi näkymä kotikadulta kohti Haunoldia

Eilen kävimme sentään jo juoksulenkillä Pustertalin pohjukkaa pitkin kulkevalla pyörätiellä. Todettiin yhdessä, että kohdevalintamme on osunut paikalleen Innichenin ja Pustertalin osalta. Oli kiva juosta lenkkiä, kun molemmin puolin nousivat vuoren rinteet satojen metrien korkeuteen ja näkyvillä oli Dolomiittien kalkkikivivuoria ja vihreitä metsiä ja niittyjen rinteitä. Kaunista. Aivan mainio paikka lomailuun, kuntoiluun ja elämästä nauttimiseen.

Tänään haimme sentään jo vaelluskengät kuivaushuoneesta ja käytiin pieni patikkareissu Toblachissa. Tällä kertaa laakson eri puolta kuin viimeksi. Tarkoitus oli vaan vähän treenata ja katsella maisemia uudesta kulmasta. Kävimme noin kolmen tunnin reissun ja se oli ihan sopiva tälle päivälle.

Vilahdus laaksomme pohjasta. Harmittelimme, että tähän asti aurinkoiset
ilmat on patikoitu muualla ja kauniista asuinlaaksostamme on vain pilvikuvia. Asia korjataan.

Tämän päivän nuotit: suoraan ylös kotikylästä 600m ja muutama kilometri länteen
melkein tasamaata, jonka jälkeen jyrkkä alamäki Neu Toblachin kylään.
 Toblach. Kaukana korkealla pilvien takana näkyy Toblacher Pfannhorn,
jonne yritämme tehdä täällä vielä oikein Kuningaspatikan!

Tuleviksi päiviksi on luvattu hyvää ilmaa ja nyt meillä on taas akut täynnä ja jalat täynnä virtaa reippaisiin suorituksiin. Huomenna olisi tarkoitus lähteä matkaan heti varhain aamusta, mutta kohde on vielä avoin. Varmaa on kuitenkin, että Innichenin kylän lauantai-illan "Tanz und Stimmung" jää meiltä väliin ja toivottavasti Meteo osuu ennustuksissaan liki oikeaan huomisen osalta.

Aria kirjoitti...

Toivotaan reipasta vaellusta mukavassa kelissä!

Jaaskarit kirjoitti...

Vaellus oli reipas ja tuuli ylhäälläkin oli yhtä reipas, mutta shortseista ei luovuttu!