25.2.2011

Kalajuttuja

Mikäkö se muka on se semmonen shake?

Täällä ei ole ehtinyt viime päivinä tapahtua suuria. On yritettty nauttia elämästä eikä ole tarvinnut kärsiä nälkää, janoa eikä etenkään vilua. Kuumaa on edelleen.

Siitä sitä lähdettiin. Veneen suurta luottamusta herättävä komentosilta on muuten valmistettu Turussa Masa Yardsin telakalla ja täysin identtinen Karibialle tehtyjen loistoristelijoiden kanssa.

Merkittävin tapahtuma oli K:n kalareissu keskiviikkona muutaman kaverinsa kanssa, jotka olivat täällä sattumalta perheineen. Vähän aamulla arvelutti reissulle lähdettäessä, kun istuttiin satamassa pitkähäntäveneessä hietikossa ja odoteltiin, että koska tulee nousuvesi ja päästään liikkeelle? Porukkaan oli kuitenkin sattunut osa sen verran raavaita miehiä, että revittiin vene nahkoineen vesille ja päästiin matkaan. Sehän on älyttömän kevyt tuo ikänsä merivedessä lillunut iso puuvene. Ultrakevyt.

Isommat syötit, isommat saaliit.
Onneksi ei tärpännyt näihin syötteihin.
Siitä se kuitenkin kirkastui ja todella mukava päivä siitä muodostui. Aurinko paistoi, kyyti oli luotettavaa ja turvallista ja saatiin saalistakin. Välillä vedettiin uistinta ja välillä kippari sammutti koneet ja ajelehdittiin merellä täydessä hiljaisuudessa ja narrattiin thaimaalaisia kaloja jollakin pohjaonkisysteemillä. Kaikkiaan taidettiin saada ehkä 20-30 kalaa, joista suurin oli AINAKIN 4,5 kiloinen makrilli.

Porukan nuorin väsytti makrillia menestyksellä. Oli aika hienon näköistä.
Kirkkaan turkoosia vettä ja hopeakylkeä vaan vilahteli pitkän aikaa.

Se on sitten siinä. Makrilli, paino reilut 5 kiloa.
Seuraava levähdyspaikka peltipurkissa Siwan hyllyllä.

Reissuun lähdettiin aamulla ja kippari heitti meidät täysin valtamerikelpoisella aluksellaan hotellin rantaan iltapäivällä neljän aikaan, joten täysi päivä tehtiin töitä iltaruoan eteen. Paikallinen ravintoloitsija oli luvannut valmistaa mahdollisen saaliin illalliseksi, mutta sen verran kova päivä oli jo takana, että kukaan ei enää jaksanut lähteä kantamaan melkein 6 kilon painoista makrillia aivan pirun helteisen Khao Lakin kylän läpi ravintolaan valmistettavaksi. Kipparihan se sitten kuitenkin otti mielellään makrillimme ja 30-40 pienempää kalaa. Kiva päivä!

Amatöörit ne kalastaa rannasta verkoilla

Eilen vätkyteltiin rantaa pitkin rantaravintolaan syömään ja ihailtiin auringonlaskua

Sinne se sitten lumpsahti

Ja mm. tuollaista herkkua sitten syötiin lämpimässä tropiikin illassa rannalla

Hotellimme lähellä Nature Barin rastatukka on tarjonnut meille
aina vielä iltadrinksut ja soitellut letkeää reggaeta

Aamulla kuitenkin ranta taas kutsuu

No tuommonen se on se shake.
Kuntosalin ja kävelylenkin jälkeen maistui tällä kertaa 2x MangoShake.

Anonyymi kirjoitti...

Komeat oli "kalansyötit" ja saaliskin jonniilainen! Auringonlasku oli upea. Meillä eilen, kun aurinko paistoi niin ei tullut kuin vihaiseksi, kun kaikki talven pölyt näkyivät. Oli kiva kun se laski, ei vaan niin upeasti kuin teille!
T. leena

Jaaskarit kirjoitti...

Joo! Vaikka noilla syöteillä olis pitäny vähintäänkin valas saada. Tänään K:lla oli thai-ruoka vähemmän maullaan ja pizzaa teki mieli. Leenan kunniaksi otin pepperonipizzan ja lorautin chiliöljyä päälle. KYLLÄ!
-J-

Anonyymi kirjoitti...

Jou Mään! Ja terveiset Floridasta! Otimme sitten matkan päälle yli 50 asteen lämpötilan muutoksesta johtuvan kunnon flunssan! Se ei muuten hymyilytä kun kaivaa yli 20asteen pakkasessa paljain käsin autoa lentoparkista. No teillä sitä lämpöä vielä riittää muutaman päivän verran, me aloitimme jo lottovoitosta nautiskelun. Hieno nähdä teidänkin matkakertomuksen muuttuvan pikkuhiljaa matka- ja ruokapäiväkirjaksi! IsoM:n opit on siis mennyt perille.

Terveisin IsoM ja pikkuA

Jaaskarit kirjoitti...

Tervetuloa vaan kotiin ja osa tuosta porukasta,jonka tunnistit ehkä uintikuvasta lähtee huomenna. Me viipyillään vielä pieni tovi, mutta koittaa se arki tännekin. Mielenkiinnolla odotellaan Floridan raporttianne! Siinä kohteessa on muuten jotain vikaa, koska meidän F:n reissun aikana vanha Volvo oli hautautunut totaaliseen lumeen varmaan samalla parkkiksella. Taas on syöty hyvin ja täällä on nukkumaan menoaika käsillä...